top of page
Search
  • Writer's pictureSuzana Rudić

Vizionar i tvorac svog sveta na platnu


„Sa srećom uspjet ću, Sa muzikom moći ću Umjetnost je najljepša, Ljubav najvažnija.” Moto, kojim se vodim čitav život. Osoba koja je introvertna-asocijalna jedino joj preostaje da crta, da stvara ono što želi. Uvijek sam crtao i stvarao, bio vizioner i krojač svog svijeta na papiru. Talenat je mali zasebno, ali u očima drugih mnogo više. Zapravo nam je podaren od jačih sila, mora se njegovati. Dječačić sa 7 godina, koji crta i kojeg je učiteljica, Anđa Radić podržavala, slala na sekcije, a posle i sama shvatila, da sam na većoj razini od ostalih u razredu. Prijelaz, iz razredne nastave u predmetno – razrednu, kod nastavnika, njene pozdravne riječi bile su: “Zorane, moraš mi obećat, da ćes upisati Akademiju umjetnosti, to ti je suđeno i moraš to ostvariti!”. Obećao sam učiteljici I neznajući o čemu je riječ, I šta me sve čeka. Prelaskom kod nastavnika, desila se sreća da dobijem razrednog starješinu, umjetnika, profesora, kritičara, a prvenstveno slikara Nenad Nestorović Nestor. Osoba, koja me motivisala, a potom I pomogla u daljem razvoju u slikarstvu.


Zoran Stojanović, slikar

Nestorov odgovor na moje pitanje: ”Da li ću biti primljen na Akademiji?” Pred sam upis na akademiju, odgovorio je: “Ako ti je suđeno, bićeš primljen.” - I bio sam!

Kroz Akademiju u klasi, profesora Vese Sovilja, forsirani smo bili da usavršimo portret, kao jednu od najtežih disciplina. Prvi početak interesovanja prema realizmu bio je u toku studiranja. Uticaji kolega i profesora su iz mene izvukli značajan rezultat, sudeći po kriterijumu profesora. Izvukao sam maksimum, krenuvši od realizma, pa do hiperrealizma.


Portret prijatelja

Portret kao disciplina je izazov za svakoga, stvoriti osobu i zamrznuti je na platnu. Koncept “Stavovi” sa kojima sam postigao rezultat, Renesansnih slikara današnjice. Renesansa se smatra vrhuncem slikarstva, obnova kanona realizma. Anegdota profesora Vese Sovilja:” Da si rođen u Holandiji u 15 vijeku, bio bi milioner!”. Portreti proizilaze od umjetnika tog vremena, zapravo, radi se o kolegama, a ujedno i mojim uzorima: Mikelanđelo, Van Ajk, Leonardo! Intimistički portreti, jesu osobe koje su dio mog života, osobe koje imaju duhovnu vezu, predstavljene u stavovima, koje su izričito opisivale njihov karakter, pogled i osobine portretisanog. Portet je vremenom postojao sve destruktivniji. Počeo sam da iskazujem psihologiju prilikom percipiranja osoba, iskazivanje duhovnog sklopa u meni. Postepeno, realizam je prelazio u ekspresionizam. Taj koncept je obilježen pod nazivom “ Krik ”! Ekspresionalni portreti su period jednog vremena, depresije I velikih promjena u ličnom životu. Najbolje svjedoče slike,one su rezultat tog perioda. Publika je jako negativno odreagovala. Činjenica je, ljudi koji se ne razumiju u slikarstvo, hvale i vole djela na osnovu subjektivnog doživljaja. “ Lajik ” ne prepoznaje razliku između realizma ili ekspresionizma, zapravo postoji samo dobra i loša slika.



Time sam se vodio i u slikarskoj radionici “ ZARS “, gdje su polaznici prolazili kroz klasičnu pripremu i usvajanje znanja. Međutim, radionica je pretočena u udruženje građanja, koje ima namjenu, ne samo polaznika, nego i svih zainteresovanih osoba koje žele da nauče o slikarstvu. Prošle godine je udruženje ZARS organizovalo međunarodnu likovnu koloniju “ Brčko u boji” . Gdje je čak i publika mogla učestvovati i biti dio kolektiva. Sreća drugih, meni daje energiju za dalji rad! Trenutni koncept na kojem radim je započeo kao san, a onda pretočen u stvarnost, 2018. godine. Koncept slika “ 2065.”, govori o nadrealnom slikartvu. Slikarstvo iskazano u vidu godine koja nam slijedi i koju vidim kao umjetnik i slikar.



Sve nam je onako kako postupamo prema prirodi, trošimo prirodne resurse, kao da posjedujemo više planeta, zemlja je jedna I naša! Slike “ 2065.“ ne planiram izložiti publici, sve do momenta dok ne budu realnost. Slika sama pronađe prostor izlaganja. Izložbe su svjedočanstvo rada i vremena provedenih stvarajući ih. Ja na to gledam kao marketing, predstavljam se kao slikar, a ne kao umjetnik! Razlika je velika!




Slobodno vrijeme provodim slikajući, bavljenjem sportom, kao i drugim aktivnostima, a najdraže i najljepše mi je provođenje vremena sa tri žene (baka, majka, sestra)! Ljubav prema porodici i njihova podrška je rezultirala moj uspjeh, koji je izgrađen pomoću njih!

361 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page