top of page
Search
  • Writer's pictureSuzana Rudić

Stepenice prolaznosti-Angelina Ostojić


Angelina, reci nam, kada si prvi put osetila potrebu da stvaraš? To je bilo davno, još u osnovnoj školi. Na početku su to bili crteži koje sam poklanjala baki, stalno sam nešto crtala, slikala, pravila čestitke. Kasnije sam krenula u školicu slikanja gde sam naučila osnove.



Ljudi u prolazu, ulje na platnu, 150x100cm, 2020. godina, Angelina Ostojić

Ko su tvoji slikarski uzori i kom likovnom elementu daješ najviše pažnje u svom radu i zbog čega? Nemam slikarske uzore u svom radu. Recimo moj omiljeni slikarski pravac je impresionizam, iako moje stvaralaštvo nije blisko tom pravcu. Na mojim slikama dominira kontrast, suprotnost svetla i tame kao i slobodnih poteza četke i ravnih, oštrih linija. ,, Suprotno se sjedinjuje i iz različitog nastaje najlepša harmonija.“ Heraklit . Tako da bi to bila linija, kojom postizem teksturu stepenica. Šta bi promenila kada je u pitanju vrednovanje slikarskih dela mladih autora? Vrednovanje slikarskih dela je individualna stvar, tako da nema tu mnogo prostora za promenu. Za mene je slika spoj emocije i zanata, jedno bez drugog ne ide. Koliko je važna priča koju umetnik želi da nam prenese, toliko je važno i umeće u interpretaciji dela.



Prolaznost, 150x100 cm, ulje na platnu, 2019.godina. Kaži nam nešto više o svom stvaralaštvu. Šta je cilj umetnosti koju stvaraš?

U mom dosadašnjem radu glavni predmet istraživanja je okrenut stepenicama. Pored prikaza stepenica veoma me interesuje svetlost koja se prelama na njima, stvarajući novu dimenziju prostora, kao i ljudske figure u pokretu koje aludiraju na prolaznost i ,,brzinu“ vremena u kom živimo.Na slikama je prikazan svakodnevan prizor iz podzemnog prolaza. Fokus je na figurama koje su u pokretu, prikazujem kretanje, trenutak istovremene postojanosti i prolaznosti kako ljudi tako i vremena.Figure i stepenice u prvom planu koje se nalaze u polutami su jasno islikane , dok su figure koje se nalaze u zadnjem planu predstavljene u blurovanom režimu slikanja. Takođe, neke figure su transparentno naslikane one simbolišu nestajanje, prolaznost, dok figure koje su naslikane gušćim nanosom boje simbolišu postojanje. Između postojanja i nestajanja je kretanje, tok- ljudi, vremena...



Stepenice, 100x70cm, ulje na platnu, 2019. godina



Stepenice su statične, na njima se smenjuju ljudi koji uvek negde žure, smenjuje se svetlost i senka, smenjuju se dan i noć, smenjuju se ljudi. Kao što Heraklit kaže: ,,Sve se kreće, sve teče, sve nastaje i nestaje. Sve što jeste i postoji nije ni bistvo ni nebivstvo- nego bivanje, promena, kretanje, postojanje i nestajanje.“ Platon je ovaj filozofski stav , u dijalogu Kratil , sažeo u lapidaran stav: ,,Sve teče“ ili na latinskom ,,Panta rei“. Na početnim radovima nema ljudi, fokus je samo na stepenicama iz podzemnog prolaza. Na kojima se prelamaju svetlost i senka stvarajuci novu dimenziju prostora.

Tek na kasnijim radovima uvodim figure, koje mi pomažu da što vernije prikazem kretanje, promenu, nastajanje i nestajanje.



Bez naziva, ulje na platnu

55 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page