top of page
Search
  • Writer's pictureSuzana Rudić

Iz ugla umetnka - korona zaražena umetnikom


U srcu jednog umetnika gori vatra ljubavi i borbe. On daje svetu tu vatru čak i kad je svet okrenut protiv njega. Stoji sam na vetru, deluje kao da će ga odneti oluja, ali čelična volja prebrodi svaku oluju i tmurno nebo koja se nadvije nad telom. Duša je nesaglediva, neopipljiva ali iz duše umetnika možete brati najkvalitetnije darove i iz trnja koje seju oluje možete gledati kako cvetaju pupoljci.



Crtež iz crtačkog dnevnika, Filip Džolić, 2020.godina



Pero, četka, objektiv, pokret jedini su beg koji istovremeno spašava umetnika i daruje svetu priliku da vidi kao izgleda realnost iz ugla umetnika. Tako je Filip Džolić, mladi umetnik iz svog ugla prikazao kroz crtež situaciju u kojoj se svi nalazimo i pobedio virus zahvaljući vatri koja gori u njegovom srcu za umetnost!




Crteži iz crtačkog dnevnika, Filip Džolić, 2020. godina



'' Umetnika da stavite na pusto ostrvo, on bi tu sebi prvo obezbedio pribor za crtanje, neki goli kamen ili koru drveta, založio vatru i urezao bi svoje postojanje na tom golom zabačenom mestu. Onda bi potom svoju energiju trošio u razmišljanju kako da načini umetničko delo od ove komplikovane situacije u kojoj se na njegovu umetničku sreću tragično zadesio. Ne volim što generalizujem da bi svaki umetnik baš tako uradio, mada nisam ni definisao šta je umetnik, stoga ću pisati u prvom licu jednine.



Crtež iz dnevnika, Filip Džolić


Elem, kada je situacija crna , siva ili bela, to su za mene perfektni momenti da se napravi neki umetnički sadržaj. Zapravo za mene je svaka situacija odlična za crtanje, svaka situacija je odlično nadahnuće za stvaranje. Ono što je teško, to je stvoriti prvu iskru kreacije, koja će lagano da rasplamsa tamu oko mene i otkrije mi brdo novih ideja koje ja kasnije mogu da oblikujem. Ta premisa da je umetnost svugde prisutna razvaljuje moje postojanje. Samoća je predivni dijamant koji sija u meni. Kada je baš ona otkrila da sam dobio koronu, počela je da peva i skače i luduje od sreće. Duh je bio raspoložen novom izazovu, a jadno telo je počelo da plače i uvija se od bolova . Znao sam da ovde neće biti borba samo sa virusom covid-19, nego i borba sa ličnošću. Ostaviću pitanje za razmišljanje, šta je čovek kada nije u kontaktu s drugim bićima? Vidite, puno tekstova može da se rodi iz ove teme, ali ja nisam pisac. Ja sam likovni umetnik, stoga, ostaviću sebe nedorečenim i pustiti da skrolujete po radovima koji su nastali za vreme kućne izolacije. To su autoporteti,( pre svega skice za možda veća dela) koje sam radio različitim olovkama koje su beležile moje egzistiranje i plasirao sam ih u dnevnik. Eto, meni je ovo došlo,na dar, dok nekima je nažalost bi suprotno.''



Crtež iz dnevnika, Filip Džolić


Ko želi da ostvari neku komunikaciju sa umetnikm o njegovom delu, može da mu se javiti preko instagram naloga : @dzolic ili

https://www.facebook.com/dzolicart

107 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page