top of page
Search
  • Writer's pictureSuzana Rudić

Iz klasične muzike se uči kako treba živeti

Adem Mehmedović je današnji kum umetnosti iz muzičke oblast, jedan je od nosilaca brojnih nagrada u Srbiji i inostranstvu. Sarađivao je sa svetskim poznatim muzičkim izvođačima, između ostalog sa ukrajinskim pijanistom Jurijem Kotom. Ove godine je primljen na “Berklee School of Music”, tako da dragi naši Arkumovi, poslušajte neke od kompozicija ovog mladog čoveka i pročitajte delić onoga što je on otkrio nama o sebi.


Adem Mehmedović, pijanista i kompozitor



,,Prva stvar koju bi hteo da istaknem je to da sam ove godine primljen na “ Berklee School of Music, najveću muzičku akademiju na svetu i da mi je potrebno mnogo novca za školarinu. Iako sam dobio stipendiju od njih koju je dobilo samo dva čoveka na celoj planeti to je opet malo u odnosu na punu cenu školarine koja se od mene traži, tako da sam planirao da održim solističke koncerte donatorskog karaktera, napravim fondaciju preko svog sajta, jer crowdfunding sajtovi nisu dostupni u Srbiji tako da mi objavljivanje sopstvenog sajta, donatorski koncerti i traženje saradnje i novca od sponzora ostaju kao jedine opcije. Planirani koncert trenutno ne mogu da održim zbog situacije u kojoj se nalazimo što se tiče Korona virusa tako da sam na žalost stao sa tim, ali nadam se da cu kad sve prođe moći da održim planirani donatorski koncert i da će mi ljudi pomoći da ostvarim svoj san i nastavim školovanje na čuvenom Berkliju."


Ademovo izvođenje kompozicije " Amelie Poulen", kompozitora Jana Tirsena.



"Od kad znam za sebe znam i za muziku. Još od detinjstva sam bio rešen da se bavim muzikom i da sviram klavir, pa sam zaplivao u beskrajni okean klasične muzike. Klasična muzika je za mene jedan najmoćniji univerzum koji ne pripada našem univerzumu, nezavisno postoji u dalekom hladnom etru, ali je opet duboko povezana sa ljudskom dušom.

Klasična muzika ne samo da leči ljudsku dušu, već neguje ljudsku psihu, oblikuje ljudski duh. Iz ličnog iskustva vam mogu reći da je razlog njenog misterioznog dejstva u tome što nas estetika, umetnički i emotivni sadržaj klasične muzike uči kako treba da živimo, percipiramo stvari i ponašamo se.

Kroz posvećenost i kroz rad na monumentalnim delima pijanističke literature naučio sam kako da se ponašam i kako da vrednujem život.

Pravilo glasi ovako: "Ako sviraš dobru muziku moraš da živis dobro, i obrnuto."


Volim svim srcem svaku vrstu umetnosti zato što su u potpunosti isprepletane i jedna drugu najlepše dopunjuju.

Posebno uživam u filmu, jer objedinjuje više umetnosti u jednu kompleksnu celinu. Film je na neki način adekvatan operi, baletu ili simfoniji što su moje omiljene muzičke forme.

Takođe uživam u slikarstvu, jer slikarstvo kao i muzika hvata momenat subjektivne stvarnosti umetnika gde je umetnik i Bog i mrav. Svaka boja ima svoj zvuk, svaki zvuk ima svoju boju, a i boja i zvuk imaju svoj ukus, pa ovde govorim o sferi umetnosti koja najviše zaokuplja moje stvaralaštvo, a to je "sinestezija čula u umetnosti". Pored toga, volim izučavanje filozofije i svake religije."



Adem Mehmedović, klavirska i vokalna improvizacija kroz Ableton.


"Pošto se bavim i komponovanjem, najviše nastojim da objedinim više čula u jedno umetničko delo. Trenutno radim sa kolegama-vizuelnim umetnicima na svojim novim projektima u cilju dostizanja potpune umetničke ekstaze."

Adem Mehmedović



Plan ovog mladg čoveka je da nastavi školovanje na Berkliju, jer će mu školovanje na tom studijskom program pomoći da postane pravi profesionalac u svojoj struci.


" Studijski pogram koji cu pohađati se zove "savremeno muzičko izvođenje" sa fokusom na muzičku produkciju. Što se tiče stvaralaštva, moja ideja je da stvorim originalni muzički jezik koji će objediniti istočnu i zapadnu kulturu. Drugim rečima, tradicionalne melodije i ritmove istoka sa modernim žanrovima zapada. Jasno vidim prostor za kombinaciju žanrova kao što su: klasična muzika džez, balkanska etno muzika, orijentalno pevanje i elektronska muzika.

Promišljena mešavina elemenata ovih žanrova može stvoriti jedinstveni muzički jezik i oživeti nove ideje koje će doneti dobre promene i uticaje na muziku uopšte, kao i na društvo i kulturu."

157 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page